tisdag 20 december 2011

Jag gick på diktatorns skola


För bara lite mer än ett år sedan framträdde Kim Jong Un offentligt för första gången, vid denna militärparad. Nu tar han över Nordkorea.

Jag berättar exklusivt för er som läser MILITÄRT! om när jag gick på Kim Jong Uns skola i Schweiz och kommer med en prognos om Korea 2012 baserad bland annat på vad jag vet om den numera fyrstjärnige generalens skolgång.


Om du inte redan läser min artikelserie MILITÄRT! så måste du anmäla dig på seriens hemsida senast imorgon bitti för att inte missa den extrainsatta artikeln om Nordkorea som jag skrev idag.

För övrigt bör man absolut känna till varför den 15 april 2012 blir ett så viktigt datum i Nordkoreas historia.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill tacka för din artikelserie "MILITÄRT!" och särskilt nu senast om Kim Jong Un. Mycket intressant att få en blick bakom kulisserna i ett så pass dagsaktuellt ämne som Nordkorea. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. God jul & gott nytt år!

Anonym sa...

Eftersom länken enbart är till en prenumerationsanmälan och inte till specifik artikel tänkte jag bistå läsarna med en direktlänkt till din artikel du publicerat på Newsmill. http://newsmill.se/artikel/2011/12/23/jag-gick-p-diktatorns-skola

Lars Gyllenhaal sa...

Ja, den som genast vill ta del av den artikeltexten kan nu läsa den på Newsmill. Vanligtvis publiceras texter ur serien MILITÄRT! endast för seriens prenumeranter. Men pga ämnets extrema aktualitet gick jag med på att Newsmill fick återpublicera, fast utan de militära bilder som ingår i originalartikeln. Vill man se dem är det prenumeration som gäller - som dock är helt kostnadsfri.
Mvh,
Lars